ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΙΑ, ΦΥΣΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ, ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ, ΙΣΤΟΡΙΑ, ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ, ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ

ΜΑΡΙΟΣ ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ, ΟΡΘΟΜΟΡΙΑΚΗ, ΦΥΣΙΚΟΠΑΘΗΤΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6947869647
Email: dimopmar@otenet.gr
Επίσημη ιστοσελίδα: http://mariosdimopoulos.com/

ΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΑΥΤΟ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΟΛΟΓΙΑΣ, ΦΥΣΙΚΗΣ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΩΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ.

ΦΥΣΙΚΗ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ (NATUROPATHY)
ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ (NUTRITIONAL MEDICINE)
ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΑΣΘΕΝΕΙΩΝ ΜΕ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Τρίτη, 25 Ιανουαρίου 2011

ΓΙΑΤΙ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΠΟΛΥΒΙΤΑΜΙΝΕΣ;

Πολλοί άνθρωποι αναρωτιούνται για ποιο λόγο πρέπει να παίρνουν μια πολυβιταμίνη και ποια πολυβιταμίνη πρέπει να επιλέξουν.

Ας απαντήσουμε στο ερώτημα, γιατί χρειαζόμαστε πολυβιταμίνες. Σε παλαιότερες εποχές η πρόσληψη βιταμινών, μετάλλων και ιχνοστοιχείων διά της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών ήταν σημαντικά περισσότερη συγκριτικά με τη σύγχρονη εποχή. Σήμερα τα φρούτα και τα λαχανικά στερούνται των πολύτιμων συστατικών τους, διότι δεν τα βρίσκουμε φρέσκα και επιπλέον καλλιεργούνται με τις συμβατικές μεθόδους (χρησιμοποιούνται χημικά λιπάσματα και φυτοφάρμακα). Τα φρούτα και τα λαχανικά που καλλιεργούνται με τις συμβατικές μεθόδους έχουν ελάχιστες βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία, ενώ περιέχουν περισσότερο νερό. Σήμερα δεν τρώμε τα φρούτα και τα λαχανικά φρεσκοκομμένα από τον κήπο μας. Έτσι, όταν φτάνουν στο πιάτο μας, έχουν χάσει πολλές από τις βιταμίνες τους. Η έκθεση στο οξυγόνο, στη ζέστη, στο κρύο, στην υγρασία και στο φως μπορεί να προκαλέσει υποβάθμιση στην τροφή. Τα φρούτα και τα λαχανικά που έχουν μείνει σε ένα φορτηγό ή στο μανάβικο για λίγες ημέρες έχοουν χάσει πολλές από τις πολύτιμες βιταμίνες τους. Το υπερβολικό μάλιστα ψήσιμο των λαχανικών δίνει το τελειωτικό χτύπημα στις βιταμίνες που τους έχουν απομείνει. Κάποια μέταλλα δεν απορροφούνται καλά από τροφές που περιέχουν φυτικές ίνες και φυτικά οξέα.

Η σημερινή εποχή είναι εποχή έντονου οξειδωτικού στρες. Τα παρασιτοκτόνα, τα ζιζανιοκτόνα, τα καυσαέρια των αυτοκινήτων, τα βαρέα μέταλλα, η αλόγιστη χρήση χημικών φαρμάκων και το έντονο σωματικό και ψυχικό στρες που βιώνουμε όλοι μας προκαλούν υπερπαραγωγή ελευθέρων ριζών, οι οποίες προκαλούν γήρανση και πλήθος εκφυλιστικών ασθενειών στον ανθρώπινο οργανισμό. Οι ελεύθερες ρίζες προκαλούν οξείδωση στο σώμα μας, μας ‘’σκουριάζουν’’. Και ποια είναι η άμυνά μας απέναντι στις ελεύθερες ρίζες; Τα αντιοξειδωτικά.

Για αυτούς λοιπόν τους λόγους χρειαζόμαστε πολυβιταμίνες, για να καλύψουμε τις τυχόν ελλείψεις του οργανισμού μας σε πολύτιμα θρεπτικά συστατικά και να τον θωρακίσουμε με αντιοξειδωτικά, που θα μας προστατέψουν από τις ελεύθερες ρίζες.

Όλα αυτά βέβαια δεν είναι απλώς θεωρητικά. Υπάρχουν πολυάριθμες μελέτες που δείχνουν τα οφέλη που έχουν για την υγεία μας τα συμπληρώματα διατροφής.

Στο τεύχος της 9ης Απριλίου 1998 του New England Journal of Medicine δημοσιεύτηκε ένα editorial με τίτλο ‘’Eat Right and Take a Multivitamin’’ που σημαίνει ‘’τρώτε σωστά και παίρνετε μια πολυβιταμίνη’’, βασισμένο σε μελέτες που έδειξαν οφέλη υγείας από την κατανάλωση συμπληρωμάτων φολικού οξέος για την πρόληψη ανωμαλιών του εμβρύου καθώς και τη μείωση της εμφάνισης καρδιοπάθειας (1).

Το 2002 οι Robert H. Fletcher και Kathleen M. Fairfield από το Harvard School of Medicine σε ένα δημοσίευμά τους στο Journal of the American Medical Association ανέφεραν ότι: ‘’είναι συνετό όλοι οι ενήλικες να παίρνουν συμπληρώματα βιταμινών’’. Σε αυτό το άρθρο, το οποίο εξέταζε την κλινική εφαρμογή των βιταμινών για την πρόληψη χρόνιων ασθενειών σε ενήλικες, εξέτασαν άρθρα γραμμένα στην Αγγλική γλώσσα σχετικά με τις βιταμίνες όσον αφορά στις χρόνιες ασθένειες που δημοσιεύτηκαν μεταξύ 1996 και 2002 και συμπέραναν ότι η ανεπαρκής πρόσληψη διαφόρων βιταμινών έχει συνδεθεί με την ανάπτυξη ορισμένων ασθενειών, μεταξύ των οποίων της καρδιοπάθειας, του καρκίνου και της οστεοπόρωσης (2).

Έτσι παράλληλα με μια ισορροπημένη διατροφή χρειαζόμαστε και μια πολυβιταμίνη.

Το ερώτημα είναι τι πολυβιταμίνες να διαλέξουμε. Αυτό εξαρτάται από το σε ποια ηλικία είμαστε. Υπάρχουν πολυβιταμίνες γενικά για ενήλικες, όπως και πολυβιταμίνες ειδικά για άνδρες ή για γυναίκες ή για εφήβους και παιδιά. Μια καλή πολυβιταμίνη, μια ισχυρή πολύ-διατροφική φόρμουλα υψηλής βιοδιαθεσιμότητας που να περιέχει σε επαρκείς ποσότητες όλες τις απαραίτητες βιταμίνες, όλα τα βασικά μέταλλα και ιχνοστοιχεία, αμινοξέα, αντιοξειδωτικά, πεπτικά ένζυμα, υπέρ τροφές όπως σπιρουλίνα και γύρη μελισσών, βότανα όπως siberian ginseng και echinacea, και βιοφλαβονοειδή, θα καλύψει τις διατροφικές μας ανάγκες και θα προστατέψει την υγεία μας.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

1. Eat Right and Take a Multivitamin, NEJM 338, 1060-1061, 1998

2. Fletcher RH., Fairfield KM., JAMA 287, 3127-3129, 2002

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου